Om meg

.

8. april 2009

Det kom en buss til Bjørgvin...

Gjett hvor jeg er. Ok, du skal få litt hjelp. Det sies at det er syv fjell her, men jeg kan bare se fire. De som bor her skal visstnok være rappkjefta og været preges av mye nedbør.

Gud, denne byen er så mye mer spennende enn lille Haugesund, som bare har to lyskryss. (Og den ene gjelder egentlig ikke, siden trafikklyset aldri virker). I Bergen (gjettet du riktig?) finnes trange smug og bakgårdscafeer, hus med mer enn fire etasjer og små tunneller som går under byen. Og overalt hvor du går, ser du unge studenter i blomstrete kjoler, Converse og brune strømpebukser. Jeg vil aldri reise herfra.

6 kommentarer:

huilei sa...

Jeg gjettet Bergen! Virkelig en av de bedre norske byene, etter min mening. Men jeg har ikke vært i Trondheim ennå.

ingunn sa...

må jo være bergen. flaut å si det, men jeg har ennå ikke vært der. Så fint ut!

Mynte Valkyrje Poirot, sa...

Eg gler meg til å bu og studere der. <3 Farssida av slekta mi kjem derifrå, you know. :D

oluffen sa...

<3 Elske det her eg O!
Trengte vel kje gjetta? Du skreiv jo Bjørgvin = Bergen.. ;)

snupijenta sa...

Wow, NÅ vil jeg til Bergen.. Og jeg har aldri hatt lyst til dét før, -så gratulerer! Du har klart å overtale meg..:) Og det med så få ord! Hehe..:)
Håper forresten at du får en superflott påske, trass i familiekriser og begravelse..
Siiijuuuu

Anonym sa...

Hei. Du er jo hjemme i byen min:-)
Anne Marie